Medarbetarna i hemtjänsten i norra kommundelen får mycket höga betyg i en enkät ställd till användarna av servicen. Den sammantagna nöjdheten hos brukarna ligger på hela 93 procent.
Hemtjänsten i norra kommundelen, som omfattar Harbo, Tärnsjö och Östervåla, har fått mycket höga betyg i en nyutkommen enkät där brukarna av hemtjänsten fått svara på frågor om hur servicen upplevs. I resultatet av undersökningen visar det sig att den sammanlagda nöjdheten från de tillfrågade ligger på hela 93 procent. Undersökningen är upplagd i de fyra huvudområdena Hjälpens utförande, Bemötande och inflytande, Trygghet, förtroende och tillgänglighet samt Språk och kompetens där hemtjänsten i norra kommundelen får höga betyg i samtliga områden, och mycket höga betyg i flertalet, och ligger klart över riksgenomsnittet.
Se samtliga resultat från undersökningen här:
Hur tycker du att personalen utför sina arbetsuppgifter?:
95 procent svarar: Mycket bra/ganska bra.
Riksgenomsnittet: 84 procent.
Brukar personalen komma på avtalad tid?:
86 procent svarar Mycket bra/ganska bra.
Riksgenomsnittet: 80 procent.
Brukar personalen ha tillräckligt med tid för att utföra sitt arbete hos dig?:
93 procent svarar: Mycket bra/ganska bra.
Riksgenomsnittet: 81 procent.
Brukar personalen bemöta dig på ett bra sätt?:
100 procent svarar: Ja, alltid/oftast
Riksgenomsnittet: 96 procent.
Brukar personalen ta hänsyn till dina åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utföras?:
96 procent svarar: Ja alltid/oftast.
Riksgenomsnittet: 85 procent.
Känner du förtroende för personalen som kommer hem till dig?:
96 procent svarar: Mycket tryggt/ganska tryggt.
Tycker du att personalen har den kunskap och kompetens som behövs för att göra sitt arbete hos dig?:
100 procent svarar: Ja alla, flertalet.