Harbo IF:s fotbollsherrar tog en poäng i måndagskvällens hemmamöte med Storvreta IK. Matchen slutade 1-1, HIF-målet inskjutet på straff av Isac Sepulveda.
Harbo IF:s fotbollsherrar, sjua i division 5 Västra, kom till måndagens hemmamöte med Storvreta IK, placerat två hack ner i tabellen, med en jobbig 6-1-förlust i bagaget från senaste omgången. Men den här gången blev det en riktigt målsnål tillställning. Efter en mållös första halvlek var det dock hemmalaget som strax efter paus tog ledningen med 1-0, målet inskjutet på straff av Isac Sepulveda. Glädjen blev dock kortvarig för HIF då Storvreta redan minuten efter kunde kvittera till 1-1, också på straff.
– I första halvlek spelade vi inledningsvis helt okej, men efter en halvtimme tappade vi vårt spel och och kroknade. De (Storvreta, reds anm) var också inställda på att försvara sig, och gjorde det svårt för oss, säger HIF-tränaren Kent Larsson.
Under en andra halvlek med en del ställningskrig, där HIF försökte trycka på framåt, kroknade laget dock med kvarten kvar.
– Vi försöker flytta boll och komma på kanterna men vi skapade inte så många lägen. Med kvarten kvar kroknar vi, det var nog trötthet. Samtidigt krigar Storvreta på bra, fortsätter Kent Larsson.
Det oavgjorda resultatet stod sig matchtiden ut. När det gäller sitt lag plussar HIF-tränaren trion Alexis von Roth och Joel Norgren där bak och David Jonsson på mittfältet.
Det oavgjorda resultatet betyder att HIF blir kvar på sjundeplatsen i tabellen inför nästa omgång då laget på fredagskvällen möter tabelljumbon SK Elvan på bortaplan.


