Drygt 100 ekipage deltog i lördagens mopperace med start och mål i Tärnsjö, som den här gången gick ända in i Dalarna – en sammanlagd åksträcka på 8,5 mil.
Deltagarna i årets upplaga av mopperacet med start och mål i Tärnsjö njöt i solskenet medan karavanen i lagom takt tog sig via Gysinge, Bärrek och Hovnäs färja ända in i Dalarna. Efter fikapaus gick färden vidare tillbaka mot Tärnsjöhållet, till Östa och Älvåsa, där det vankades hamburgare och mycket ”tugg” även av annat slag.
Senare på eftermiddagen rullade sällskapet tillbaka till målet vid Tåg i Tärnsjö.
– Det har varit en trevlig dag med många nöjda mopedförare. Några bärgningar blev det, men det brukar det vara, hälsar Monia Karlsson från arrangörsstaben.
Årets mopperace var ovanligt långt, sammanlagt 8,5 mil.
Nedan följer ett bildspel från årets upplaga av mopperacet. (Foto: Arrangörerna)






















































