I dag öppnar Vägkyrkan i Östervåla, med sommarkafé och programpunkter måndag-torsdag under de kommande två veckorna.
De kommande två veckorna, måndag till torsdag, arrangeras det ”Vägkyrka med sommarkafé” vid Östervåla kyrka. Kyrkan, och altanen vid församlingshemmet, är under dessa dagar tillgängliga för bön samt fika för en billig penning. Varje dag klockan 12.00 är det bön följt av lunchmusik och ljuständning. Vägkyrkan håller öppet klockan 10.00-15.00.
Det ska tilläggas att Vägkyrkan flyttar till Harbo kyrka med start 6 juli med liknande arrangemang.

